Örömmel értesítjük Olvasóinkat, hogy megjelent a Történelemtanítás 2012-es évfolyamának első száma. Az új szám jelentős része egy igen aktuális témával, az új Nemzeti alaptantervvel foglalkozik. Közlemények rovatunkban az alapdokumentum két részletét, a Bevezetőt, valamint az Ember és társadalom műveltségterület szövegét olvashatják, a Műhely rovat két cikkének szerzője pedig az alapdokumentum munkálatait irányító Kaposi József, valamint az Ember és társadalom műveltségi terület vezetője, Szabó Márta. Jó olvasást kívánunk! - A Történelemtanítás Szerkesztősége
A szám teljes tartalomjegyzéke
Történelemtanítás (XLVII.) Új folyam III. 1. szám 2012. június
Lectori salutem!
Tanulmányok
Makk Gábor: Mit tanítsunk? Útikalauz az európai birodalmak történetéhez, avagy tematikus történelemtanulás és –tanítás, mint lehetséges alternatíva
Katona András: A Rákóczi-szabadságharc recepciója a magyarországi történelemtankönyvekben – a háromszázadik évforduló alkalmából / II. rész: 1945-1990
Közlemények
Nemzeti alaptanterv 2012 – Bevezető
Nemzeti alaptanterv 2012 – Ember és társadalom műveltségi terület
Műhely
Kaposi József: Az új Nemzeti alaptanterv elé...
Szabó Márta: Az új Nemzeti alaptanterv Ember és társadalom műveltségterülete
Szemle
Horváth Péter: De hogy jön ide Kristóf mackó? (A szerző bemutatja Olvasmányos történelem 5–8. című tankönyvsorozatát)
Sávoly Mária: A Rákosi-korszak története új dimenziókban (Gyarmati György: A Rákosi-korszak – Rendszerváltó fordulatok évtizede Magyarországon, 1945-1956. ÁBTL–Rubicon, Budapest, 2011.)
Horizont
Dárdai Ágnes – Dévényi Anna – Rutsch Nóra: Történelemtanár-képzés a Bologna-rendszerben a Pécsi Tudományegyetemen
Bóna László – Bényi Klaudia: Beszámoló Az én hősöm – a te ellenséged: A visegrádi országok (V/4) nemzeti történelmének pozitív és negatív szereplői a szomszéd államok történetírásában c. nemzetközi történészkonferencia előadásairól
Kaleidoszkóp
Hende Fanni: Spárta és Athén összehasonlítása
Tarnóczai Géza: Az idősebb Johann Strauss 1833. évi pesti fellépéseiről