Üdvözöl a Tanárakadémia.hu
   
Magunkról

· Céljaink
· Alapszabályunk
· Pro Educanda Iuventute díjasok
· Tantárgyi kollégiumaink
· Jelentkezési Lap

· Projectjeink:
·· Olvasási project
·· Személyiségfejlesztő
·· Módszertani project

· Hír archívum

· Linkajánló

Menü
· Főoldal
· Belépés
· Keresés

Linkajánló


English Version



Támogatóink











A Vörösmarty-érem 2007-es díjazottja: Fejér Gábor Tamás

A Nemzeti Tankönyvkiadó augusztus 23-i tanévnyitó konferenciáján a CENTA elnöke átadta az idei Vörösmarty-érmet. Ki a díjazott pedagógus, és miért rá esett a választás?


Fejér Gábor Tamás 1978-ban szerezte első szakképesítését a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola fotószakán, mint fotó-illusztrátor.

Felsőfokú tanulmányait Lipcsében, a Grafikai és Könyvművészeti Főiskola fotografikai szakán végezte.

Dolgozott a Néprajzi Múzeum fotóműtermének vezetőjeként, 10 éven át tanított fotográfiát az Iparművészeti Főiskolán.

1996-tól mostanáig a Zsámbéki Premontrei Szakközépiskola és Szakiskola egyik alapító tanáraként tanít, egyben az iskola igazgatóhelyettese.

De nemcsak tanítja, neveli a szociálisan hátrányos helyzetű tanulókat, hanem megpróbálja a nevelést eredeti szakterületével, a fényképészettel is ötvözni. Pedagógiai szakdolgozatát is erről írta: A fotó és videó szerepe a hátrányos helyzetű fiatalok személyiségfejlesztésében.

Keresi és alkalmazza nemcsak a fotó, hanem minden művészeti tevékenység terápiás jellegű alkalmazási lehetőségét is az iskolai életben.

Emellett feleségével nevelik hat gyermeküket, akik közül a két legidősebb művészeti egyetemen tanul, a harmadik zenei pályára készül. Tapasztalatait, ötleteit gyakran az ő fejlődésük, tevékenykedésük megfigyeléséből meríti.

Egyesületünk kuratóriuma úgy ítélte, Fejér tanár úr mindezzel több tekintetben is példát ad nekünk, kollégáinak.

Megmutatja, hogy a legnehezebb pedagógiai feladatok egyben a legkreatívabb, legsokoldalúbb személyiséget hívhatják elő bennünk. Nemcsak nyűgként, teherként élhetők meg, hanem inspiráló helyzetként is.

Példája arra is felhívhatja figyelmünket, hogy a nehéz körülmények közül jövő gyerekekben ugyanúgy él a művészi érték iránti fogékonyság, mint szerencsésebb társaikban. A mi feladatunk az, hogy ezt az fogékonyságot felszabadítsuk bennük, és a közös értékekre építve hidat emeljünk a kommunikációs szakadék fölé.


 
Kapcsolódó linkek
· Adatok: Hírek
· Írta: centa


A legolvasottabb cikk a következő kategóriában: Hírek:
Hasznos oldalak



 Nyomtatható változat Nyomtatható változat