A Történelemtanítás szerkesztősége egy újabb, igazán változatos számmal búcsúzik a 2010/2011-es tanévtől. A tizenkét módszertani és történelemdidaktikai cikk között most olyan érdekességeket is találhatunk, mint Martos Ida rendhagyó, „Az antiszemitizmus történetének tanításáról” című értekezése, vagy Benoit Falaize írása, „A vitatott témák oktatása a francia iskolában: a pedagógia és a kollektív emlékezet”, melynek mind témaválasztása, mind szemléletmódja példaértékű. További érdekes témák – mint Magyarország történeti topográfiájának tanítása, vagy a katonai alapismeretek tantárgy bevezetésének kérdései – mellett folytattuk önként vállalt missziónkat, a legjobbnak ítélt történelem OKTV dolgozatok közzétételét, egyben először adtunk helyet egy kollégánk oktatási tapasztalatait összefoglaló rövid írásnak is. Ez utóbbival talán újabb hagyományt teremthetünk. Lent olvasható tartalomjegyzékben reményeink szerint mindenki megtalálhatja a számára érdekfeszítő olvasmányokat. Jó olvasást, és kellemes nyár feltöltődést kívánunk! - A Történelemtanítás Szerkesztősége
A szám teljes tartalomjegyzéke:
Történelemtanítás (XLVI.) Új folyam II. 2. szám 2011. június
Lectori salutem!
Tanulmányok
Martos Ida: Az antiszemitizmus történetének tanításáról
Varga András: A Katonai alapismeretek tantárgy bevezetésének néhány kérdése
Közlemények
Domjanovics Bence: Egy elfedett dunántúli vár és birtokosai
Műhely
Albert B. Gábor: A két világháború közötti magyarországi tankönyvrevíziós mozgalom kutatásának történeti forrásai
Gyertyánffy András: Magyarország történeti topográfiájának tanítása a történelemórán
Szemle
Borhegyi Péter: Történelem a középiskolák 9. osztálya számára
Miszler Tamás: Tévhitek a történelemben. Hahner Péter könyvéről...
Horizont
Benoit Falaize: A vitatott témák oktatása a francia iskolában: a pedagógia és a kollektív emlékezet kihívásai (Fordította: Czoch Gábor)
Dominique Born: A tankönyvek mint a nemzetközi egyetértést szolgáló oktatási eszközök (Fordította: Czoch Gábor)
Kaleidoszkóp
Tarnóczai Géza: Tapasztalataim a történelemtanításban
Molnár-Kovács Zsófia: „A magyarságkép a közép-európai tankönyvekben a 20. században” című kötetben szereplő tanulmányok annotált bibliográfiája
A magyar oktatás és történelemtanítás évforduló-naptára II. (Április 1-jétől június 30-ig)